Hoe zorg je met conversie optimalisatie dat je website je doelstellingen waarmaakt

Een site met bezoekers, maar geen resultaat. Dat komt vaak voor. Wij helpen je met de bouw van een site die maximaal presteert als het om conversie gaat. Met conversie optimalisatie zorg je ervoor dat bezoekers klanten worden of minimaal contact met je opnemen, door het achterlaten van gegevens. Vervolgens kun je ze dan gaan bewerken met internet marketing technieken. 


Schrijf je net als vele anderen in voor onze nieuwsbrief vol met tips en nieuws over resultaatgerichte websites en software



Van onbekend naar klant, naar promoter

Levert je site op dit moment onvoldoende verkopen of leads op dan kunnen er verschillende problemen zijn. Houd in gedachten dat de overgrote meerderheid van je bezoekers hun eerste bezoek niet iets zullen kopen en geen uitgebreide formulieren willen invullen. Dus probeer niet direct aan iedereen te verkopen. Verkoop ze in plaats daarvan het idee om terug te komen en hun email adres achter te laten, zodat je zo continu kunt bewerken. Van naar klant tot promoter van je product en organisatie.

Hieronder vindt je 9 factoren waarmee je de conversie van je site kunt verbeteren.

9 belangrijke conversie factoren



Trek de juiste bezoekers

Trek je de juiste bezoekers? Heb je je site voor Google geoptimaliseerd of adverteer je met zoekwoorden die succesvol zijn, maar die jouw aanbod niet goed vertegenwoordigen? Bezoekers van je site zullen dan weer razendsnel wegklikken, omdat ze niet vinden wat ze zoeken. 

Gebruikersinteractie ontwerp

Klopt het gebruikersinteractie ontwerp van je site. Snappen je bezoekers niet snel hoe ze door je site moeten navigeren om te vinden wat ze zoeken, dan zijn ze weer snel verdwenen.

Scanbaar

Is je site scanbaar. Bezoekers lezen weinig. Ze scannen. Titels en illustraties moeten in eerste instantie vertellen waar een alinea of pagina over gaat. Anders is de kans groot dat je bezoeker verdwaalt en verdwijnt.

Google Analytics

Implementeer Google Analytics, zodat je kunt leren waar je bezoekers op je site starten en waar ze je site weer verlaten. Vervolgens kijk je naar de invloed die veranderingen op je site op het gedrag van je bezoeker hebben.

betrouwbaarheidsindicatoren

Heb je betrouwbaarheidsindicatoren geïmplementeerd op je site. Want bezoekers die je niet kennen, moeten je organisatie eerst vertrouwen voordat ze bereid zijn gegevens achter te laten of een product te kopen.

Call-to-action

Heb je goede call-to-action knoppen/banners op de juiste plaats op een pagina geïmplementeerd. Inclusief alle elementen die de bezoeker moeten overtuigen en/of verleiden om er op te klikken.

Landingspagina's

Heb je goede "landingspagina's" geïmplementeerd waar je bezoeker werkelijk tot actie over moet gaan, met zo min mogelijk afleiding en alle benodigde elementen geïmplementeerd die je bezoeker overhalen om een formulier in te vullen of een product te kopen.

Vraag niet teveel

Zijn formulieren waar een bezoeker gegevens achterlaat afgestemd op de fase van het aankoopproces waarin een bezoeker zich bevindt? Hoe verder in het aankoopproces, hoe bereidwilliger een bezoeker is om meer gegevens achter te laten. Vraag nooit teveel gegevens want dan haken bezoekers af. 

Onweerstaanbaar aanbod

Zorg voor een onweerstaanbaar aanbod. Zorg dat je aanbod zo neergezet wordt dat een bezoeker er niet om heen kan. Gebruik hierbij de beïnvloedingsprincipes van Caldini.